Cu trenul la 2 Mai. O cale ferată uitată de București, de care și-au amintit autoritățile locale.
2 Mai, satul din sudul litoralului în care mulți români aleg să-și petreacă vacanțele de vară, nu are stație feroviară (pe vremuri, exista o haltă, înainte de a ajunge în Port). Însă ar putea avea stație CFR, având în vedere că linia ferată există, încă este circulabilă și nu ar necesita decât niște investiții minore. Investiții care ni se tot promit de ani buni, iar acum au fost repuse pe tapet, însă deocamdată fără nicio acțiune concretă. Așa că va mai dura ceva până vom putea ajunge cu trenul la 2 Mai.
Magistrala feroviară 800 nu se termină în stația CF Mangalia, așa cum am putea crede mulți dintre noi, doar pentru că acolo se opresc toate trenurile care se îndreaptă spre sudul litoralului.
![](https://i0.wp.com/www.mangalianews.ro/wp-content/uploads/2024/07/Cale-ferata-2-Mai-2.jpg?resize=300%2C208&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/www.mangalianews.ro/wp-content/uploads/2024/07/Cale-ferata-2-Mai-2.jpg?resize=300%2C208&ssl=1)
Ei bine, linia ferată continuă spre sud, prin orașul de la malul mării, pe lângă Muzeul Marinei și Școala de Instruire Interarme a Forțelor Navale. Părăsește orașul, luând-o în dreapta, nu în stânga, pe podul de peste Laguna Limanu, așa cum suntem obișnuiți dacă mergem cu mașina personală sau microbuzul spre 2 Mai și Vama Veche. Drumul de fier ocolește laguna, trece prin preajma Parcului Industrial Mangalia.
![](https://i0.wp.com/www.mangalianews.ro/wp-content/uploads/2024/07/Cale-ferata-2-Mai-1.jpg?resize=320%2C229&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/www.mangalianews.ro/wp-content/uploads/2024/07/Cale-ferata-2-Mai-1.jpg?resize=320%2C229&ssl=1)