Răspunsul MEAT și precizările Directoratului Damen Shipyards Mangalia, referitoare la situația actuală și de viitor a Șantierului Naval | EXCLUSIVITATE Mangalia News

0
405
Stimate domnule Redactor Șef,
Ca urmare a adresei dumneavoastră (…), vă comunicăm următoarele:
Damen Holding B.V, în calitate de creditor, a cerut insolvența Damen Shipyards Mangalia SA, marţi, 28 mai, la Tribunalul Constanța.
Prin sentința de deschidere a insolvenței societății Damen Shipyards Mangalia SA, din data de 19 iunie 2024, judecătorul sindic a stabilit următoarele termene limită:
  • 02.08.2024 – pentru depunerea declarațiilor de creanță;
  • 22.08.2024 – pentru publicarea tabelului preliminar de creanțe în Buletinul procedurilor de insolvență;
  • 27.08.2024 – pentru desfășurarea primei adunări a creditorilor.
De asemenea, ca administrator judiciar desemnat a fost CITR, parte a Impetum Group, care are la dispoziție 60 de zile de la data deschiderii procedurii pentru inventarierea tuturor bunurilor debitoarei, respectiv 40 de zile pentru întocmirea raportului asupra cauzelor și circumstanțelor care au condus la apariția stării de insolvență. Pentru motive întemeiate, termenele de mai sus pot fi prelungite, la solicitarea administratorului judiciar.
Referitor la desemnarea administratorului special, potrivit dispozițiilor art. 52 și urm. din Legea nr. 85/2014, în termen de maxim 10 zile de la data notificării deschiderii procedurii insolvenței, adunarea administratorul judiciar va trebui să convoace adunarea generală a acționarilor pentru desemnarea administratorului special iar adunarea va fi prezidată de către administratorul judiciar. De la momentul ridicării dreptului de administrare, respectiv de la momentul desemnării administratorului special, mandatul administratorilor statutari încetează, aspect ce implică totodată predarea gestiunii (către administratorul judiciar, dacă se ridică dreptul de administrare, sau către administratorul special dacă acesta a fost desemnat). Totodată, după deschiderea procedurii și numirea administratorului special, adunarea generală a acționarilor își suspendă activitatea și se va putea întruni, la convocarea administratorului judiciar, în cazurile expres și limitativ prevăzute de Legea nr. 85/2014.
Administratorul special are următoarele principale atribuții: formulează contestații în cadrul procedurii insolvenței (contestații la tabelul de creanțe, contestații împotriva măsurilor administratorului judiciar), propune un plan de reorganizare, administrează activitatea debitorului, sub supravegherea administratorului judiciar.
Conform statutului, precizăm că partenerul olandez deține managementul operațional al societății mixte, prin directorat.
În acest context, menționăm faptul că, după cum a precizat Directoratul, acesta este în proces de negociere a mai multor contracte, pe termen scurt, mediu și lung, pentru a aduce lucrări noi în șantier, ceea ce oferă o perspectivă pentru continuarea activității Șantierului Naval din Mangalia. Totodată, a fost subliniat faptul că, pentru luna iunie, fondul de salarii a fost asigurat. Precizăm că, în procedura insolvenței, dacă nu sunt identificate alte surse de finanțare, se vor putea accesa fondurile de la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, pentru o perioadă de 4 luni.
Cu respect,
Serviciul Comunicare și Protocol,
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului,
30.07.2024.
Foto: Gheorghe Mitran.

MangaliaNews, 30.07.2024.



piese-auto-mangalia.ro

Litoral Press România



Leave a Reply