Florin Iordănoaia – La ei se poate! Statul american îşi ajută industria navală. Ce face statul român, acţionar majoritar la Şantierul Naval „Damen” Mangalia?

1
1213
Din articol:
<<Administrația Maritimă a Departamentului Transporturilor din SUA (MARAD) a anunțat granturi de 8,75 milioane de dolari pentru 15 șantiere navale mici din 12 state, prin „Programul de granturi pentru șantierele navale mici”. Fondurile vor ajuta șantierele navale să se modernizeze, să crească productivitatea și să extindă oportunitățile locale de angajare, concurând în același timp pe piața globală.
„Șantierele navale mici sunt parte integrantă a forței lanțurilor de aprovizionare ale Americii și a industriei maritime”, a declarat secretarul american pentru transport, Pete Buttigieg. „Prin granturile anunțate astăzi, Administrația Biden-Harris oferă fonduri care vor crea locuri de muncă în orașe și orașe din întreaga țară, vor consolida flota noastră comercială și vor adăuga putere economiei noastre naționale”.
Industria construcțiilor navale din SUA contribuie în mod semnificativ la securitatea națională și economică, oferind peste 100.000 de locuri de muncă și 40 de miliarde de dolari în PIB. Din 2008, programul de granturi pentru șantierele navale mici de la MARAD a acordat 311,7 milioane USD în 365 de granturi către aproape 200 de șantiere navale din 33 de state și teritorii.
„Investiția continuă în șantierele noastre navale mici le permite să achiziționeze tehnologiile de ultimă oră necesare pentru a rămâne elemente competitive ale industriei maritime a Americii”, a spus administratorul maritim Ann Phillips. „Aceste granturi stimulează dezvoltarea economică prin stimularea oportunităților pentru locuri de muncă bune în comunitățile în care sunt amplasate șantierele navale”.>>
………..
Din acest scurt articol aflăm că SUA, adică statul american, îşi ajută industria navală, chiar companiile mici, care au rolul lor, important, în industria navală.
Ce face statul român, acţionar majoritar la Şantierul Naval „Damen” Mangalia?
Cele două poze sunt semnificative pentru această situaţie. De la cca 12.000 de angajaţi, s-a ajuns la 1200, din care, în prezent, majoritatea sînt în şomaj tehnic.
Un şantier în care se construiau cca 10-12 nave maritime mari pe an, de mai multe tipuri, a ajuns să nu mai construiască nimic, sau măcar să repare ceva!
Dar am aflat că, deja, olandezii care îl conduc au început să vîndă diverse „obiecte” la fier vechi. De ce? Acesta e scopul lor, să-l vîndă la fier vechi?
Oraşul Mangalia, fără acest şantier, va avea mari probleme, dacă nimeni nu va face ceva, pentru salvarea acestuia.
Salvaţi Şantierul Naval 2 Mai Mangalia! Acum!
Poze de la doamna Lacramioara Birau.
https://gcaptain.com/u-s-department-of-transportation…/…
Florin Iordănoaia, iulie 2024.


MangaliaNews, 05.08.2024.



piese-auto-mangalia.ro

Litoral Press România



1 COMENTARIU

Leave a Reply